Wednesday 25 July 2018

Rupa Atau Perangai?

Semua orang suka yang indah cantik. "Itulah manusia pandang yang cantik je suka yang gebu je".Kalau orang cakap sebegini kau tumbuk je dia sebab memang lumrah manusia untuk sukakan benda yang cantik-cantik.Tapi kene ingat cantik tu luas maksudnya.Seperti korang tahu biasalah perempuan suka kan tengok laki hensem style and banyak lagi. Ni di usia muda la macam umur 16 gitu kan.Tapi since dah bertambah 2+ series ni hahahah saya tak minat dah dan tak tahulah apa pasal.Mungkin sebab saya ni memang jenis tak suka laki hensem sangat kot sebab nanti keliling akan ramai perempuan tambah pulak mesti akan kata tak laku (padahal memilih choii). Di usia ini saya lebih sedar yang rupa tak bawa kemana pun.
Saya tengok kawan-kawan saya terlampau cari yang sempurna(hensem,style) tapi bila kawen bergolak sana sini.Serammm lain macemmm.So right now saya lebih suka cari kawan yang ikhlas berkawan bukan kerana rupa tetapi kerana peribadinya mungkin seorang yang kelakar boleh kurangkan sedih.Mungkin seroang yang pendengar setia boleh tenangkan diri dah cukup dah.Kalau dapat teman gaduh lagi syiok kan.Kerana kene sedar yang jika kau sukakakn seseorang hanya kerana wajah makan hubungan akan menjadi goyang keran seri wajahnya akan pudar hilang .Nanti lama-lama korang akan sedar yang korang mahukan seorang manusia yang biasa-biasa tapi dalam kehidupan kau dia seorang yang luar biasa.Orang nampak dia biasa tapi dalam mata kau,kau akan nampak dia bagai seorang manusia yang kalau tak ada dia,rindu nak bermanja kasih.

Terima jelah dia jangan sibuk cari yang hensem bila tua kedut juga wakakka.






No comments:

Post a Comment